Hallo!
Na langere tijd sporadisch het woord "bonsai" te hebben opgebracht hebben mijn vrienden mij gister mijn eerste bonsai boompje cadeau gedaan! Nou ben ik daar natuurlijk erg enthusiast over, alleen heb ik er de ballen verstand van!
Ze hadden namelijk geen idee welke soort boom het was, en toen ik het tuincentrum belde voor advies kreeg ik het volgende te horen:
- Dat het "waarschijnlijk" een ficus microcarpa gin seng is (erg concluderend)
- De verzorging bestaat volgens de medewerker aan de telefoon uit: eenmaal per week de potgrond compleet onderdompelen in water, eenmaal per maand onderdompelen in combinatie met pokon bonsai en de plant op een "niet tochtende plek" in het huis zonder direct zonlicht zetten.
Nu ging ik al een beetje rondlezen op het forum en merk ik dat er herhaaldelijk word gezegd dat de bonsai tijdens gunstig weer (ik neem aan het late voorjaar en zomer) gewoon buiten kan staan, hoe zit dit exact? Ook zag ik een pagina waar ik zelf mijn bonsai kon identificeren, alleen kwam ik er niet helemaal uit.
Ik hoop hier wat kennis te kunnen absorberen van mensen die al geruime tijd deze hobby succesvol onderhouden. Alle tips, tricks, do's en don'ts zijn welkom en hoor ik graag! This is the start of my journey!
Groetjes,
Kev
PS: Ik heb vandaag dus het potje gelijk compleet in water met pokon bonsai gezet en laten intrekken, de grond was tamelijk droog toen ik hem kreeg gister.