In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Nieuwe eik 4 jaren 5 maanden geleden #86262

• Pluukje
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste bonsai vrienden,

Ik heb 0 ervaring en met deze vondst spontaan Bonsai fan geworden. Maar, waar moet ik beginnen. Ik hem de Eik in een potje gedaan maar is dit wel goed? Moet ik niet zo’n ondiepe pot hebben? De wortel is best wel lang, ca. 15cm. Kan hij binnen blijven staan? Graag jullie advies.

Ps ik heb ‘m nu 1 dag en de blaadjes zijn gaan hangen. Is dit erg?

Groet Luuk

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuwe eik 4 jaren 5 maanden geleden #86268

• rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 307
Om van zo'n zaailing een bonsai te maken, ben je al 10 of 20jaar verder. Mits je een redelijke stam wilt.
Dan terug in de volle grond plaatsen geeft het snelste resultaat.
Een pot zoals je nu gebruikt, vs een lagere schaal. Dan groeid ie sneller in een ruimte pot, dan een lage schaal.

Deze boom verliest blad in de winter, dus deze boom moet buiten staan, om gebruik te kunnen maken van de seizoenswisselingen. Binnen gaat hij zo ie zo dood.

De bladeren gaan hangen waarschijnlijk omdat je bij het uitgraven/trekken de haar wortels hebben beschadigd.
Ik zou er een transparante plastic zak over trekken, zodat de luchtvochtigheid hoger wordt. En daarna op een plek zetten, waar deze alleen ochtned zon krijt. Zodat hij niet de hele dag in de ganse zon staat.

Nieuwe eik 4 jaren 5 maanden geleden #86272

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Dus door een eik zaailing word je fan van bonsai?
Das ook een weg, maar ik denk dat het op deze manier een teleurstellend verhaal word.
Je bladeren hangen omdat het nu niet het moment is om zo'n bomen te verplanten.
Ik raad je aan om voor je nog handelingen doet in deze richting je eerst te informeren, lees, zoek dingen op, sluit je aan bij een vereniging...

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts