In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Mijn eerste moyogi stijl bonsai 4 jaren 5 maanden geleden #86243

• rubenscheer
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Een aantal weken geleden heb ik een chamaecyparis thyoides top point gekocht en besloot hier een bonsai van te maken. Nu kon ik van dit type niet heel veel bonsai vinden en ook niet echt bepaalde technieken, dus besloot er zelf maar wat van te maken.

Het was vooral interessant om keuzes te maken welke takken ik weg zou doen en welke niet. Gaandeweg besloot ik er een moyogi van te maken, omdat de hoofdtak nogal lang was. Ik heb dit puur op gevoel gedaan. Weet eerlijk gezegd ook niet of er bepaalde regels aan zijn verbonden.

Maar ben zelf wel erg tevreden met het resultaat. Graag zie ik kritische feedback tegemoet, zodat ik hier van kan leren..

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn eerste moyogi stijl bonsai 4 jaren 5 maanden geleden #86258

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
Voor een eerste keer de bedrading ziet er ok uit.
Vorming rekening gehouden met links en rechts takken achter kan ik niet zien de onderste stuk stam staat recht beter om die schuin te planten door planthoek aan te passen maar pas bij de volgende verpotting.
Ik ben alleen bang dat deze boom het heel moeilijk gaat krijgen.
Je hebt verpot bedraad en gesnoeid in een keer dat is teveel werk en zeker deze soort is dan niet heel erg vergeving gezind.
Volgende keer eerst opschonen wat takken selecteren die je in iedergeval wilt houden laat er altijd wat teveel aan zodat je keuze houd.
Dan kun je kiezen hem te verpotten en verder het seizoen laten groeien om te herstellen hiervan.
Jaar erna kun je verder gaan vormen.
Of andersom eerst vormen maar niet verpotten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts