In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Haagbeuk vorming 4 jaren 5 maanden geleden #85841

• Mbell
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste allen,

Zie in de bijlage m’n haagbeuk. Ik ben er relatief blij mee, staat nu een jaartje hier en vorig jaar 1x bladsnoei gedaan en dit jaar verpot van grond naar akadam.

Echter: ik vind de vorm nu in basis wel mooi, maar ik streef naar verfijning in de takken. Ook zijn sommige hogere takken dikker dan lagere, en zijn er redelijk wat lange takken waarvan alleen de topjes of uiteinden uitschieten (dus niet dichter bij de stam).

Omdát ik wel al blij ben met de vorm, vind ik het héel lastig om bijv. Flink terug te snoeien. Dit ook omdat mijn kennis nog niet zo ver is.
Haaks op dit alles; ik wil de stam en nebari nog laten ontwikkelen (vandaar de lange tak linksonder), kan ik dat alleen bereiken door ‘m bijv. Terug in de grond te zetten?

Wat zou jullie vervolgstap zijn met deze boom, wanneer je wat meer verfijning in de takken zou willen krijgen?

Veel vragen, maar alle tips zijn welkom haha!

M

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Haagbeuk vorming 4 jaren 5 maanden geleden #85846

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Je zal toch moeten kiezen tussen verfijning of de stam verdikken en nebari ontwikkelen.
Als je voor het 2de kiest, wat ik je aanraad, kun je de boom iets langer laten groeien voor je snoeit.
Zo kun je wat de vorm houden en toch wat profiteren van de groei.
Zet hem dan ook in een houten bak of iets, in dat kleine potje zal het trager gaan.
Bedraad de boom ondertussen ook eens.

Hier een filmpje met wat uitleg van Danny over haagbeuk. Let wel dat het op het einde voor meer gevorderde bomen is.

m.facebook.com/story.php?story_fbid=8688...2&id=100014559068046

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts