Dus ik heb mijn ficus ginsgen een 3tal weken geleden verpot. Gewone potgrond niets speciaals. Het begon met blaadjes die geel werden en uit vielen en na een beetje opzoekwerk dacht ik komt wel goed. Maar er blijven bladeren uitvallen en nu is mijn boompje bijna kaal, er komen ook geen nieuwe knopjes aan. Hij staat aan het raam, ik bewater regelmatig en voor ik hem had verpot ging hij echt geel goed. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik zou het heel jammer vinden als mijn boompje zou sterven.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Hallo Knook,
Jouw ervaring van bladval is de ervaring van heel veel ficus G. bezitters.
Na verpotten en:of een andere standplaats, laat hij vaak z'n blad vallen. Hij houdt niet van verandering.
Ik hoop dat je ficus in een pot staat met ontwateringsgat onderin.
Gewoon regelmatig water blijven geven (niet zeiknat!!) voor het raam op het zuiden en geduld hebben.
Succes, bonsaigroeten, Joop.
Even voor de duidelijkheid dit is mijn eerste boompje dus ik ben nog aan het leren. Nee hij heeft geen ontwaterings gat vanonder toen ik erachter kwam dat dit cruciaal was had ik hem al verpot en ik denk niet dat het erg verstandig is om hem nu direct nog een te verpotten =s. Ik heb zo goed mogelijk geprobeerd om de wortels te snoeien.