In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

juniperus procumbens nana bedraden in lente 4 jaren 6 maanden geleden #85117

• rubenscheer
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste leden,

Gisteren heb ik een juniperus procumbens nana gekocht. Nu had ik ergens gehoord dat het niet verstandig is deze bonsai te bedraden in de de lente vanwege de groei van de boom. En dat beter in de zomer te doen. Klopt dat?

En kan ik wel de bonsai alvast in een pot doen? Of is het beter om eerst te bedraden en dan te verpotten?

Dit is mijn eerste bonsai die ik zelf ga maken en wil het wel goed doen.

Graag zie ik een reactie tegemoet.

Dank jullie wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

juniperus procumbens nana bedraden in lente 4 jaren 6 maanden geleden #85118

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
Dat is gebaseerd op dat de sapstroom op gang is gekomen en er daardoor meer kans op beschadiging is, vandaar dat het ook vaak in de herfst en winter word gedaan zomers kan vast ook en ik ben van mening dat het nu ook wel kan gewoon voorzichtig te werk gaan... maar dat ben ik :p
Als hij nog in een kweek pot staat weet je nog niet wat er onder de grond verstopt zit in plaats van hem helemaal te verpotten kun je voorzichtig de bovenste 5 cm van de kweek pot afhalen en voorzichtig de bovenste laag grond wat weg harken om het begin van de wortelvoet op te zoeken en om te zien of er nog stam onder de grond zit meestal is dat wel het geval... succes!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rubenscheer

juniperus procumbens nana bedraden in lente 4 jaren 6 maanden geleden #85119

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Je heb niet de gemakkelijkste soort gekocht.

Het is nu eigenlijk de beste groeiperiode, nu is het best om daarvan te profiteren.

Bedraden zou ik in de winter doen.
Ik denk dat verpotten nu ook wat aan de late kant is.
Tenzij je de boom gewoon in een iets grotere bak/pot zet en wat bijvuld met een goed substraat.

Bedraden in het najaar en verpotten in het voorjaar kan als je niet al te zware buigingen doet en genoeg van de kern van de kluit overlaat.

juniperus procumbens nana bedraden in lente 4 jaren 6 maanden geleden #85122

• rubenscheer
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank je wel Dennis,

Ik moet nog even wachten op het draad wat ze gaan leveren, maar zit er toch aan te denken het maar gewoon te doen :) Ja, ik hbe ookal een laagje van de grond verwijderd, zodat ik goed de stam kon bestuderen. Met het verpotten wacht ik dan nog even. Misschien beter om dat na het bedraden te doen.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts