In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Hulp nodig voor beginnen met Ficus Ginseng 4 jaren 6 maanden geleden #84818

• Gijs1998
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste allemaal,

Sinds afgelopen Kerst ben ik de troste eigenaar van een Ficus Ginseng.
Dit is mijn eerste 'bonsai' en ik ben er erg blij mee.

Een goede vriend van mij gaf aan dat de boom waarschijnlijk veel blaadjes ging verliezen bij het verplaatsen. Dit klopt, er zijn veel blaadjes verloren in het begin. Gelukkig groeien er wel weer nieuwe blaadjes aan.

Nu zijn de afgelopen tijd wederom veel blaadjes verloren. Ik bewater de boom 1 keer per week, sinds 1 maand geleden doe ik dit in combinatie met Pokon Bonsai voeding in het water. Ik bewater tot de grond vochtig genoeg is.

Ik heb drie foto's toegevoegd van de boom zoals 'ie er vandaag bij staat.
Mijn vraag gaat voornamelijk over de takken waar geen bladeren meer zitten en ook niet lijken bij te komen.
Moet ik deze takjes eraf knippen? En hebben jullie meer tips voor mij hoe ik ervoor kan zorgen dat er niet zoveel bladeren eraf vallen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten, Gijs

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp nodig voor beginnen met Ficus Ginseng 4 jaren 6 maanden geleden #84826

• Griekse bonsai
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 172
Hoi Gijs, gefeliciteerd met je aanwinst.
Gezien de foto's krijgt je Ficus niet genoeg licht. Ik zie nergens een raam. Hij moet zeker een zonnige standplaats hebben en vanaf einde voorjaar naar buiten in de buitenlucht. Je takjes niet te lang laten uitgroeien, maar als er 6 blaadjes aan te takjes zitten, terugknippen tot 2.
Op dit forum zijn al boekdelen aan informatie gegeven aan eigenaren met een Ficus Ginseng, waar het ook dreigde mis te gaan of al te laat was.
Als je in het zoek-programma Ficus Ginseng invoert, krijg je heel veel goede info.
Succes met je Ficus
Bonsaigroeten Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts