In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Help met bonsai plaatsing 4 jaren 7 maanden geleden #84651

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172

Sir schreef : Een laatste vraag over de hinoki cypress (ik vind deze heel erg mooi), is het echt een slecht idee om de boom tijdens de zomer en lente binnen te houden, maar wel in de zon met een vochtige lucht en 20-22 Celcius en in de herfst/winter de bonsai buiten de houden, zodat deze voor zijn winter 'slaap' kan voorbereiden. In principe zou dit toch goed moeten zijn, het is een buiten bonsai, daarom moet deze tijdens de winter in een koude temperatuur zijn en in het groei seizoen moet het in de zon zijn, bovendien is het verschil tussen binnen in de zon en buiten in de zon niet groot en de lucht is ook vrijwel hetzelfde, alleen de temperatuur is anders soms. Laat me het weten (:

Je kunt het altijd proberen, he.
Wij kunnen je niets verbieden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help met bonsai plaatsing 4 jaren 7 maanden geleden #84652

• Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 952
wat begrijp je niet aan de voorgaande antwoorden?

Help met bonsai plaatsing 4 jaren 7 maanden geleden #84656

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

Sir schreef : Een laatste vraag over de hinoki cypress (ik vind deze heel erg mooi), is het echt een slecht idee om de boom tijdens de zomer en lente binnen te houden, maar wel in de zon met een vochtige lucht en 20-22 Celcius en in de herfst/winter de bonsai buiten de houden, zodat deze voor zijn winter 'slaap' kan voorbereiden. In principe zou dit toch goed moeten zijn, het is een buiten bonsai, daarom moet deze tijdens de winter in een koude temperatuur zijn en in het groei seizoen moet het in de zon zijn, bovendien is het verschil tussen binnen in de zon en buiten in de zon niet groot en de lucht is ook vrijwel hetzelfde, alleen de temperatuur is anders soms. Laat me het weten (:

Het lijkt me echt een geweldig idee. :blink:

• Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts