Mijn buergerianum vertoond nog geen teken van leven. Moet ik nog even wachten of is hij dood? Heeft heel veel liefde gehad en heeft altijd buiten gestaan... Help!
Thanks!
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Ik ben even in zoom modus gegaan en heb je boom bekeken.
De takken zijn bruin en uitgedroogt, een teken van dode takken.
Destam is ietwat zwartig in de bast, wat ook een slecht teken is.
Ik vrees dat je gelijk hebt, een dode boom. Je kan hem nog een paar weken laten staan, maar ik denk niet dat er nog wat gaatkomen.
Vrees niet te snel. Ik adviseer je om met een scherp voorwerp of met jouw nagel even een stukje van de schors weg te schrapen. Zie je nog een fris groene kleur, dan is er nog hoop. Anders niet. Je kan de boom verpotten met een goed drainerende substraat en regelmatig water geven zo dat de boom wel veel water krijgt maar niets ophoud aan de wortels. Zo zal de boom miss nog Nieuw leven vertonen.
Bonobonsai schreef : Vrees niet te snel. Ik adviseer je om met een scherp voorwerp of met jouw nagel even een stukje van de schors weg te schrapen. Zie je nog een fris groene kleur, dan is er nog hoop. Anders niet. Je kan de boom verpotten met een goed drainerende substraat en regelmatig water geven zo dat de boom wel veel water krijgt maar niets ophoud aan de wortels. Zo zal de boom miss nog Nieuw leven vertonen.
Het advies om een boom te verpotten terwijl er sterke twijfel bestaat over de toestand vd boom lijkt me niet correct.
Bonobonsai schreef : Vrees niet te snel. Ik adviseer je om met een scherp voorwerp of met jouw nagel even een stukje van de schors weg te schrapen. Zie je nog een fris groene kleur, dan is er nog hoop. Anders niet. Je kan de boom verpotten met een goed drainerende substraat en regelmatig water geven zo dat de boom wel veel water krijgt maar niets ophoud aan de wortels. Zo zal de boom miss nog Nieuw leven vertonen.
Zeker niet verpotten nu. Elke wortel die eventueel nog wat te leven over heeft, krijgt dan alsnog een klap.