Hoi!
Ik heb mijn bonsai boompje nu 2 jaar. Ik heb hem daarvoor geadopteerd van iemand die hem bijna dood heeft laten gaan (teveel water en de wortels laten stikken) Ik heb toen de potgrond vervangen met bonsai grond en er hyrdokorrels onder gedaan zodat het water goed weg kan. Hij is bij mij thuis gelukkig bekomen en weer mooi vol in bloei gekomen.
Nu ben ik 4 maanden geleden verhuisd, en weet ik dat bonsai boompjes niet van verhuizen houden, maar hij blijft blad laten vallen.
Ter info: hij staat op het zuiden bij het raam, uit de tocht, en op afstand van de verwarming. (zie foto) Ik probeer de luchtvochtigheid hoog te houden door het boompje zelf te nevelen met een plantenspuit. Ik geen hem water zodra de grond ongeveer 1cm droog is. (om de 2weken in de winter)
Ik ben toch bang dat hij teveel water heeft gehad, het water niet goed genoeg wegloopt, of dat hij misschien nu te weining zon krijgt. Ik zit er aan te denken om hem nog eens te verpotten omdat de pot die ik er bij kreeg geen geschikte bonsai pot is. Of is dat onverstandig? Is het wijs om hem extra licht de geven met een lamp? Wat zouden jullie doen?
Sorry voor de lange text en de veel vragen maar ik weet het even niet meer. Alvast thanks! Hier nog een foto van mijn boompje.