Hallo boomvrienden,
Viavia kon ik 3 voormalige 'tuinbonsai' krijgen, laatste 2 jaar door nieuwe eigenaren niet meer gesnoeid. Ze zijn flink toegetakeld dus of ze vogend jaar om deze tijd nog leven...
Nu staar ik al dagen naar alle soorten op internet en in boeken maar ik kom er helaas niet uit. Dus ik hoop dat iemand van jullie het weet?
De eerste jeneverbes, ik dacht eerst jup. chin. blaauw maar zag laatst de squamata van Tom..en die lijkt ook.
.
De 2de, of beter 2 van dezelfde smaak. Is dit een chamaecyparis?
Overigens zie ik in de 1ste wel wat maar de 2de, geen idee. Die 1ste kan wel een heel apart dingetje worden, hoop ik.
Ze zijn dus wel met geweld uit tuin gehaald, flink afgezaagd en ze staan nu vooral in de grond waar ze uit komen, Brabantse zandgrond. Ben van plan er een plastic iglo om te hangen om teveel regen buiten te houden. Of kan ik ze beter nog eens lastig vallen en in mengsel met bijv FB zetten?
De 'blaauw' (of iets anders dus) loopt verrassend uit trouwens, allemaal plukjes onder de oorspronkelijke pompoms, geeft mij enige hoop er ooit iets van te maken. En als niet mooi dan is het wel een mooie oefen-klungel-en-uitprobeerboom. Maar in deze zie ik wel iets voor de toekomst.
Alvast heeel erg bedankt voor jullie reacties!