Hoi,
Ik heb een boom gevonden bij een klant van ons(tuinonderhoud) die weg moest dit vond ik zonde dus nam ik hem mee
Nu wil ik hier heel graag een vormboom/buiten bonsai van maken maar ik heb geen flauw idee als dit nog mogelijk is?
Kan er mij iemand helpen of dit voor mij doen?
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Ik weet dat dit een pinus is maar welke soort zo ik niet kunnen zeggen deze staat nu een week in de kuip omdat ik dacht dat dit beter zou zijn voor het vormen en wortels te kweken ik denk wel dat dit een zeer mooie boom zou kunnen worden hij is ongeveer 1m80
Klopt deze zou in de volle grond moeten heeft een plekje met half zon half schaduw en goede doorlopendegrond maar ik weet nu niet of het best is als ik deze direct in de volle grond steek of niet
Lijkt mij een Oostenrijkse Den.
Het enige wat verstandig is omdat er dij het uitgraven wortels verloren zijn gegaan is de bovenkant weer in evenwicht brengen hiermee. Oftewel uitdunnen! Ik zou hierbij de plekken waar meer dan 2 takken zitten op dezelfde plaats, terugbrengen tot 2. Meestal betekent dit het verwijderen van de middelste. Niet zeiknat houden.