In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Tips voor Cedrus Deodara (blauwe himalayacedar) 5 jaren 3 maanden geleden #81606

• cbaugustus
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi allemaal,

Ik ben nog een starter en heb de beginnerscursus gekocht.

Nu heb ik een aantal vragen over de Cedrus Deodora:

1. Op het achterkant van het boompje met de etiket staat niet snoeien
2. Op het internet las ik dat het niet goed is om deze boom te bedraden vanwege de vele olie: www.bonsaitreegardener.net/bonsai-trees/species/himalayan-cedar

"The Himalayan cedar tree is rich in natural oils. As such, wiring the tree is not recommended. Pruning the tree is a much more suitable method of shaping."

Ttja, ik weet dus eigenlijk niet zo goed wat nu wel goed is voor deze boom? Wel of niet snoeien en wel / niet bedragen? Ik kan ook niet heel veel bonsai tips voor deze specifieke boom vinden.

Alvast bedankt!

Groet,

Christian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tips voor Cedrus Deodara (blauwe himalayacedar) 5 jaren 3 maanden geleden #81607

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Ze kunnen snoeien en bedraden goed hebben. Waar het bij mij fout ging met deze soort is het verpotten. Ze zijn behoorlijk gevoelig aan de wortels.

e maken mooie bomen, maar zijn niet exact bomen om mee te beginnen. Vooral rustig aan doen!

Tips voor Cedrus Deodara (blauwe himalayacedar) 5 jaren 3 maanden geleden #81622

• cbaugustus
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank je wel, goed om te weten!

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts