U heeft deze boom inderdaad veel te laat verpot. Larixen zijn éénvoudige planten indien u zich aan enkele regels houdt. Late verplanting en wortelsnoei op een te laat moment zijn in de meeste gevallen onherroepelijk. Uw boom heeft nieuwe uitlopers gemaakt, maar kan ze niet onderhouden...ze hangen slap.
Een larix reageert steeds op herpotten, in de beste gevallen lopen ze later uit dan niet herpotte exemplaren. Ik ben bv een dertigtal larixen gaan oogsten in het bos om binnen 2 jaar een bosje van te maken. Exemplaren tussen 50 cm en 2 m. Dit op 17 maart. De botjes stonden op opengaan, nog klein naar een groene schijn was zichtbaar. Sinds 14 dagen terug zijn ze ALLEN serieus beginnen uitlopen. Tegelijkertijd had ik enkele oudere exemplaren verpot en in één vande schalen had ik een afgesneden tak in de grond gezet om de voorzijde aan te duiden. Deze tak liep goed uit, reeds vanin april maar begint nu af te sterven. Larixen hebben veel reserve maar om een toevoer terug op gang te brengen, dat is iets anders. Ik zou de boom in de ochtendzon zetten, schaduw ds vanaf middag en juist vochtig houden. Als je een middel hebt om de wortels te stimuleren kan u dat toedien, want daar zit het probleem. Niet overdrijven met dat middel