Beste,
ik heb een bonsai cadeau gekregen, maar had hier nog nooit eerder mee in aanraking gekomen.
Graag had ik de boom de verzorging gegeven die ze verdient, maar weet niet meteen waar te beginnen.
kan iemand mij helpen met de bonsaisoort en eventuele tips om die te behandelen?
goeie boeken, websites? alle info is welkom:)
mvg,
Bijlage niet gevonden
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Na wat zoeken denk ik dat het een Chinese peper is. Hoe je deze moet verzorgen weet ik niet maar misschien dat deze link je wat kan helpen. Wat staat er eigenlijk op dat groene kaartje aan de stam?
www.bonsaiempire.nl/boomsoorten/chinese-peper
Dit is inderdaad een Chinese Peper (Zanthoxylum piperitium), is een plant die niet volledig gewend is aan het Nederlands klimaat. Maar je kunt hem van de zomer wel buiten zetten als de nacht temperatuur warmer is.
Welkom op het forum! Zelf ben ik ook nog niet zo lang met bonsai bezig. Ik zou me voorlopig focussen op het vinden van een juiste plek om hem neer te zetten, het bewateren van de boom en voeding. Prio 1 is het in leven houden van de bonsai en dan kan je je vervolgens gaan inlezen in het behouden van de vorm! Er is genoeg te vinden op internet of YouTube!
Dit is een goede video naar mijn idee:
op het groene kaartje stond er gewoon een nummer. Daar werd ik niet slimmer van.
Ja de Chinese peper zal het inderdaad zijn.
alvast bedankt! nu kan ik al gerichter wat informatie opzoeken.