Hoi,
Dat je hem gedurende de winter binnen hebt gehouden kan idd een probleem zijn geweest. Een ligustrum hoort immers buiten (hoewel er volgens mij ook binnen soorten zijn, dacht ik), maar ik ga er vanuit dat dit ene buiten ligustrum is. Dat hij het nu moeilijk heeft kan te maken hebben met het feit dat hij een maand geleden naar buiten is gegaan en we toch nog redelijk koude nachten hebben gehad. Misschien is die overgang toch te groot geweest.
- Kunnen de witte sporen op de bladeren kalk zijn (ivm het vele spuiten in de winter) of is dit eerder een virus?
Het kan idd kalk zijn, maar dat is nu lastig te beoordelen. Dan zou kun je beter een foto van plaatsen om een juiste oordeel te krijgen
- Geef ik te boom te weining water? Het grondmengsel voelt wel vaak nog nat na 24 uur.
Als de grond nog nat voelt zou je geen water hoeven geven. Een grond die te nat is is ook niet goed en kan wortel rot veroorzaken.
- Kan het zijn dat de boom nodig verpot moet worden en het daarom nu moeilijk heeft?
Verpotten zou ik nu niet snel doen, de boom heeft het al zwaar en dan maak je het nog moeilijk voor hem.
- Is er een andere reden dat ervoor zorgt dat de boom het moeilijk heeft?
Kan zijn een zamenloop van meerdere zaken, is altijd lastig te zeggen wat het precies kan zijn. Wat ik wel zie is dat de nieuwe uitgroei redelijk door geschoten takken zijn. De stukken tussen het blad is redelijk lang, langer dan ik gewend ben.