Ik ben ten einde raad! Ik heb sinds een half jaar een bonsai ficus. In het begin deed hij het goed maar al gauw begon hij blad te verliezen. Door informatie op te zoeken kwam ik er achter dat dit kwam omdat hij niet genoeg licht kreeg. Ik heb hem toen meteen bij het raam gezet. Hij staat nu 1 meter van het raam. Dit ging een tijdje goed maar na een tijd begon hij weer blad te verliezen. Door de verkregen informatie wist ik dat dit ook kon komen doordat ik de boom te veel of te weinig water gaf. De grond was redelijk vochtig waardoor ik er voor gekozen heb om de boom een tijdje geen water te geven (ongeveer 2 weken). De grond was toen droog. Ik heb hem daarom weer water gegeven. Weer begon hij blad te verliezen. Dit heb ik meerdere keren herhaald en inmiddels verliest hij sowieso blad, of ik hem nu water geef of niet. Ook heb ik speciale bonsai voeding gehaald die ik de plant geef op het moment dat ik hem ook water geef. Wij hebben in huis vloerverwarming, dus ik heb de boom op een tafeltje gezet. Hij staat dus niet rechtstreeks op de grond. De temperatuur is bij ons binnen het hele jaar 21 graden, in de zomer verkoeld de vloer en in de winter verwarmd de vloer. Ik neem aan dat de boom daar dus inmiddels aan gewend is? Ik weet niet wat het nog kan zijn. De wortels zijn nog wit, mij is verteld dat dit goed is??? Hij krijg ook nieuwe groene takjes en bladeren maar die nieuwe bladeren vallen vaak meteen weer af. Heeft iemand nog tips of ideeën over wat ik misschien fout doe?? Ik hoor het graag!!!