In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Wel/ niet snoeien (Chinese Iep)? (Topic verplaatst) 5 jaren 11 maanden geleden #77891

• Swoka
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Dit onderwerp heb ik elders aangesneden gister, maar ik kreeg het advies om het te verplaatsen naar deze index. Ik weet alleen niet hoe ik dat andere topic dan kan afsluiten. Dit was mijn vraag:

De eerste stappen om van mijn malsai iets te maken. Gisteren heb ik de speciale wondpasta (die met witte dop voor loofbomen) en de knobbeltang binnen gekregen. Heb de twee onderste (lelijke) uitlopers er vanmorgen voorzichtig afgesnoeid en de wondpasta toegepast.

Ervoor:

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wel/ niet snoeien (Chinese Iep)? (Topic verplaatst) 5 jaren 11 maanden geleden #77892

• Swoka
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Erna:

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.

Wel/ niet snoeien (Chinese Iep)? (Topic verplaatst) 5 jaren 11 maanden geleden #77893

• Swoka
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Met deze kant echter zit ik een beetje te dubben hoe die aan te pakken. Het is een beetje een warrig allegaartje zonder vorm. Van die ene uitloper lager vatte ik zelf het idee om daar zo'n "leaf pad" van proberen te maken. Maar misschien is dat helemaal verkeerd gedacht. Of niet eens goed mogelijk. Misschien dat iemand met wat meer inzicht en ervaring me wat tips aan de hand kan doen?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Wel/ niet snoeien (Chinese Iep)? (Topic verplaatst) 5 jaren 11 maanden geleden #77895

• 5h4d3
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Hey Swoka,

Leuk boompje heb je, ik ben zelf ook een beginner dus ik kan niet echt veel zeggen over het design etc, maar ik heb ook een Ulmus parvifolia, alleen bij mij vallen heel veel bladeren uit, ik heb een foto geplaatst hier en het verhaal erbij als je het leuk vind om te bekijken
www.bonsaiempire.nl/forum/48-help/17508-...rvifolia-chinese-elm

ik wou je eigenlijk een privé bericht sturen, maar dat kan niet ivm 56 dagen regel.

Wel/ niet snoeien (Chinese Iep)? (Topic verplaatst) 5 jaren 10 maanden geleden #77899

• Swoka
  • Onderwerp Auteur
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik had uw topic gezien ja. De kromming in uw boom vind ik erg mooi. En waarom die van u uitvalt? Het kan zijn door het transport, slechte conditie van de boom, maar ook de "gewone" gang van zaken voor een loofboom etc.. Blijft een beetje gissen. Die van mij heeft tot nu toe nog al zijn blaadjes. Maar dat zou zomaar kunnen veranderen. Die van mij zal in de Hokidachi stijl worden. De stam is veel te dik om zo'n s-vorm in te krijgen.

Ik heb voornamelijk ervaring in het houden van orchideeën. Deze bonsai was een geschenk van een goede vriend. Dus nu ben ik me als een dolle aan het inlezen op de verzorging, stilering etc. van de bonsai.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts