Ik heb een redelijk grote (1 meter) Bonsai ficus in de woonkamer. Ik heb m bij het raam gezet zodat hij zoveel mogelijk licht krijgt. Nu het zo'n donkere dagen worden heb ik het idee dat hij wat te weinig licht krijgt (hij verliest de laatste week namelijk weer wat meer blad). Heeft iemand tips wat ik hier tegen kan doen? Helpt het bijvoorbeeld ook als ik er een lamp naast zet of gaat het echt om natuurlijk licht?
Nee ik heb hem gewoon bij het raam staan. We hebben vloerverwarming dus ik heb m op een tafeltje gezet zodat hij er niet rechtstreeks op staat. Dus daar kan het denk ik ook niet aan liggen. Moet het licht van deze dagen normaal gesproken voldoende zijn voor de boom?
Tja zo is de jaargang hier nou eenmaal.... wellicht is er in de natuurlijke habitat van de ficus doorgaans meer licht rond deze tijd van het jaar..
Maar ook ik heb een ficus staan in de vensterbank en die komt altijd prima de winter door binnen en ook die verliest wel eens wat blad en dan vooral als ik hem van buiten naar binnen heb gehaald, zolang de boom nieuwe groei laat zien zou ik mij niet al te veel zorgen maken.