Hallo allemaal,
Ik ben pas een paar maanden bezig met me te verdiepen in deze prachtige hobby, dus ik val nog aardig onder de beginners tak.
Vandaar dan ook deze vraag en hopelijk een aantal antwoorden waar ik (en mijn boom) iets mee kan voor nu en in de toekomst.
Ik heb een tijdje terug mijn eerste bonsai gekocht, zoals de titel al verklapt, een Chineese Iep.
Ca. 3-4 oud en doet het eigenlijk prima, staat altijd voor het raam op het zuiden en met goed weer gaat de boom lekker naar buiten.
Bladeren vallen amper af (slechts 1 of 2 stuks per week), donker groen blad, ook boven in de top komen nieuwe er blaadjes uit.
Hij reageert goed op de voeding die ik hem geef (biogold). Ik zit er nog wel aan te denken om hem eens per week ook vloeibare voeding te geven.
Maar goed, nu komt het probleem..
Een kleine week geleden is het me opgevallen dat er aan de begin stam vanaf de grond een stukje wit uitslaat en heel zacht aan voelt.
Nu heb ik natuurlijk al overuren gedraaid op internet en dit forum om de oorzaak te kunnen vinden alleen kom ik nog niet echt tot een geruststelling.
Ik ben er gisteren even voor gaan zitten en heb op gevoel toch maar besloten om het weg te halen. Nu zag ik tot mijn verbazing dat de wortels (in mijn ogen) nog steeds gezond zijn en de witte aanslag naar mijn mening aan voelde als een soort van klei? Vreemd, want eerder heb ik dat nog niet gezien bij deze boom.
Mijn vragen:
- Vloeibare meststof toevoegen inclusief de organische voeding van Biogold?
- De boom nu opnieuw in de pot zetten vanwege er toch wat wortels (zie foto's) zichtbaar zijn geworden op het oppervlak
- Jullie advies
Ik heb foto's bijgevoegd, ik hoop dat jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven.
Mijn dank is
groot!
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden
Bijlage niet gevonden