help!! is de juiste bewoording
ik vermoed dat ik spint heb op m'n plant alsook schimmel op de aarde......
de beestjes heb ik sowieso, alsook klein beetje lichte webvorming, bladertakken die samensmelten als het ware
hopelijk zijn de afbeeldingen in bijlage duidelijk genoeg!
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Welkom,
de grond is blijkbaar heel vochtig en dichtgeslibt. Dit kan de oorzaak zijn van de 'schimmel'. Maar ook o.a. organische meststof kan zo een beeld geven. graag iets meer info over de verzorging.
Je geeft geen foto van wat je spint noemt, een foto van de hele plant graag en een duidelijke close up van een aangetast deel aub.
Ik herken in de afgevallen blaadjes niet zo direct Zanthoxylium. De gevraagde foto kan info geven.
te vochtig? alle 2 dagen water en dan heb ik de indruk dat het al goed droog staat.... (in het begin deed ik om de dag maar minder qua hoeveelheid)
ik DENK idd dat er ook organische meststof bij zit omdat er hier ook een grotere korrel ligt....
heb terug foto's in bijlage gestoken
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
het is inderdaad een peperboom.
Of je last heb van een schimmel of spint in de plant kan ik niet goed zeggen.
het is misschien wel verstandig om op te zoeken of je evt de plant kan verpotten nu en wat goede grond te geven voor het klimaat waar hij nu in staat.
Peperboom.
Waarschijnlijk spint: de onderkant van de bladeren ziet er nogal grijs uit.
Het witte 'spinrag' is niet door spint. Mogelijks een oud nest van eieren van een gewone spin.. Wolluis kan ook.
heb sowieso spul besteld om spint en aanverwanten te bestrijden, lijkt me best dit te doen
het rare vind ik ook dat er op de aarde eenmaal die uitdroogt een soort van web/schimmel ontstaat, niet als ze vochtig is
ik zal er morgen eens een duidelijkere foto van trachten te nemen
bennybulke schreef : te vochtig? alle 2 dagen water en dan heb ik de indruk dat het al goed droog staat.... (in het begin deed ik om de dag maar minder qua hoeveelheid)
ik DENK idd dat er ook organische meststof bij zit omdat er hier ook een grotere korrel ligt....
heb terug foto's in bijlage gestoken
Ik heb ook deze plant staan, maar ik geef minder vaak water. Misschien 1 tot 2 keer per week en dan heb ik een redelijk water doorlatende grond. Zoals ik het lees geef je iedere dag water dat zou nu niet nodig meer zijn. Zeker als je water vasthoudende grond hebt.
heb inderdaad teveel gewaterd, dank voor de reacties alvast, helpen mij met deze hobby te starten!
ik heb alsnog nog een foto bijgepost, dit maal duidelijk van de luis, spint of wat het ook mag wezen
ben nu 3de dag sedert water te geven en zie dat boompje er deugd van heeft!
geen schimmels meer op grond voorlopig dus op dit gebied hebben we bijgeleerd!
maar denk vandaag al te besproeien, teneinde het diertje weg te krijgen
bennybulke schreef : heb inderdaad teveel gewaterd, dank voor de reacties alvast, helpen mij met deze hobby te starten!
ik heb alsnog nog een foto bijgepost, dit maal duidelijk van de luis, spint of wat het ook mag wezen
ben nu 3de dag sedert water te geven en zie dat boompje er deugd van heeft!
geen schimmels meer op grond voorlopig dus op dit gebied hebben we bijgeleerd!
maar denk vandaag al te besproeien, teneinde het diertje weg te krijgen
Bijlage niet gevonden
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
ok, heb de plant nu behandeld voor spint, een bevriend iemand kwam langs en bevestigde dan dat het zeker dat was
het teveel aan water geven ga ik nu stoppen en anders aanpakken, of ik water-vasthoudende grond heb weet ik niet, kvermoed van wel?
bij watervasthoudende grond mss enkel 1x per week water geven dan?
heb nu nog een derde bijkomend probleem (denk ik):
voor de behandeling heb ik de plant beetje schuin gehouden om de onderkant vd bladeren goed te kunnen behandelen
ondanks dat ik dit zeer voorzichtig en zonder stoten heb gedaan lijkt het alsof de plant beetje los in de grond is komen te staan, aandrukken van grond helpt niet veel...
kan dit kwaad?