In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Pre-bonsai uitgelopen in augustus/september: en nu? 6 jaren 1 maand geleden #76845

• Hoks
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemiddag,

Mijn naam is Karin en ik ben nieuw op dit forum. Ik hoop dat iemand mij kan helpen of, beter gezegd, kan geruststellen.

2 pre-bonsai, een kastanje en een rode beuk, hebben van de zomer net te weinig water gekregen en hebben hun bladeren vroegtijdig laten vallen. Beide zijn wel weer uitgelopen, de beuk met maar een paar blaadjes, voor de rest zit deze nog vol met knoppen. De kastanje is volledig opnieuw uitgelopen, mooi helder groen kleiner blad, maar... slechts 1 à 2 nieuwe knoppen.

Ik vrees dat met name de kastanje niet voor de winter gehard is en niet op tijd nieuwe knoppen kan maken voor het voorjaar. Klopt het dat zo'n boom het dan niet gaat overleven? Iemand een idee om de overlevingskans te vergroten? Ik dacht bijvoorbeeld aan in een onverwarmde loods met groei-lampen het najaar verlengen? Of maak ik mij teveel zorgen?

Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Karin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Pre-bonsai uitgelopen in augustus/september: en nu? 6 jaren 1 maand geleden #76848

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Als jij de bomen buiten hebt staan, en we de kome de maand niet in die diepe virst duiken, kunnen ze prima met dit weer omgaan. Herfst en winter zijn geen onbekenden.

Bij sterke vorst zowieso beschermen tegen wind, grote natheid en zon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hoks

Pre-bonsai uitgelopen in augustus/september: en nu? 6 jaren 1 maand geleden #76868

• Hoks
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hartelijk dank voor je reactie! Ik ben gerustgesteld.

Ze staan buiten. Ik zal deze wel eerder/extra beschermen bij vorst, wind en regen.

Pre-bonsai uitgelopen in augustus/september: en nu? 6 jaren 1 maand geleden #76871

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
Mocht je geen afdakje hebben en ze zitten in gewone kweek potjes kun je die op de zij leggen na blad val dan regent er niet zoveel regen in
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hoks

Pre-bonsai uitgelopen in augustus/september: en nu? 6 jaren 1 maand geleden #76872

• Hoks
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank je voor de tip!

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts