In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai verzorging 6 jaren 3 maanden geleden #76171

• Kkimm
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Vorige week heb ik een bonsai (als het goed is Ficus) gekocht. Nu ben ik de hele week al informatie op aan het zoeken over de verzorging er van. Toch blijf ik met een aantal vragen zitten. In de bijlage heb ik een foto toegevoegd van de wortels van mijn boom. Moet ik de boom verpotten? Ik zelf denk van wel, maar op veel internet sites staat dat je dit eigenlijk alleen mag doen aan het begin van de lente. En als ik m moet verpotten, hoe pak ik dit aan?
Ook wil ik graag via de bonsai shop gemengde grond voor mijn boom kopen. Kan iemand mij aanraden welke goed is en hoeveel ik er van nodig heb?
En als laatste vraag ik mij nog af hoe vaak ik de boom moet bewateren en mesten.
Alvast bedankt! :)

Met vriendelijke groet,

Kkimm

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Kkimm.

Bonsai verzorging 6 jaren 3 maanden geleden #76193

• Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 416
Wortelkluit kan nog wachten tot de lente.
Geef als het nodig is voldoende water en laat tussenin iets droger worden. De ganse wortelkluit moet nat zijn (volgens foto: nu boven nat en onderin droog). nadien laten uitlekken. Vocht in schaaltje dan weggieten.
Aan 1 blad te zien vermoedelijk wel ficus. Lees goed wat op de site staat over algemene verzorging en specifiek over ficus. Voeding zie info op verpakkin, voor bonsai in onderhoud mag het iets minder zijn.
Hoeveelheid grond is meetkunde. Beschouw de pot als een rechthoek . Grootste lengte maal grootste breedte , maal diepte= hoeveelheid grond. Als je maar 1 boom hebt kan je in de shop bestellen.
Lees je in, o.a. hier op de site.Stel vragen als je u niet zeker voelt. Maar geef wel aan wat je, op grond van je info wil doen. Dat kan zo nodig bijgestuurd worden. Een nieuwe cursus schrijven is nogal ingewikkeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren