In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Chinese jeneverbes 6 jaren 3 maanden geleden #75871

• Dohmen
  • Dohmen's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Hallo mede bonsaiers

Vandaag een boompje gekregen van 3 jaartjes oud vanuit Duitsland nu heeft deze 2 groei sprieten kan ik deze snoeien inkorten ?

Zie fotos

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chinese jeneverbes 6 jaren 3 maanden geleden #75873

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
wat is je toekomstbeeld van deze plant? Als je een heel klein boompje wilt, kan je de sprieten snoeien. Maar dit soort planten worden meestal gebruikt om uit te laten groeien, of om loof aan andere bomen met slecht loof te enten.

Ik heb 4 jaar geleden zon'boompje gekocht. Die heb ik aan het einde van de zomer uit de pot gehaal, bedraad en in de grond geplant. Een lange spriet wordt mijn stam. Dis wordt elke keer weer bedraad als hij schiet. De andere zijtakken yins. Die heb ik de eerste 10cm bedraad. Voor de rest laten groeien. Nu is de stam 3 cm dik. Ik laat hem nog een jaar of 4 staan. In de tussentijd hal ik al wat lange takken er uit, om licht bij de stam te krijgen, en dus jonge uitlopers. Dan zou ik een stammetje van 6-8cm moeten hebben. Dan ga ik beginnen met traject bonsai.

Chinese jeneverbes 6 jaren 3 maanden geleden #75875

• Dohmen
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 2

leatherback schreef : wat is je toekomstbeeld van deze plant? Als je een heel klein boompje wilt, kan je de sprieten snoeien. Maar dit soort planten worden meestal gebruikt om uit te laten groeien, of om loof aan andere bomen met slecht loof te enten.

Ik heb 4 jaar geleden zon'boompje gekocht. Die heb ik aan het einde van de zomer uit de pot gehaal, bedraad en in de grond geplant. Een lange spriet wordt mijn stam. Dis wordt elke keer weer bedraad als hij schiet. De andere zijtakken yins. Die heb ik de eerste 10cm bedraad. Voor de rest laten groeien. Nu is de stam 3 cm dik. Ik laat hem nog een jaar of 4 staan. In de tussentijd hal ik al wat lange takken er uit, om licht bij de stam te krijgen, en dus jonge uitlopers. Dan zou ik een stammetje van 6-8cm moeten hebben. Dan ga ik beginnen met traject bonsai.

Als ik de sprieten snoei en een langer laat als de andere en deze als stam ga aanzien met bedrading erin sgiet het gesnoeide dan alesnog uit ?

Chinese jeneverbes 6 jaren 3 maanden geleden #75876

• Dohmen
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik zou graag deze kant uitwullen maar dan wel met wat dood hout erin verwerkt hoe zou ik dit het beste nu kannen aanpassen met bedrading ?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

Chinese jeneverbes 6 jaren 3 maanden geleden #75879

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Op de manier die ik eerder beschreef. Vooral niet snoeien want om hout op te bouwen heb je groei en groen nodig

Chinese jeneverbes 6 jaren 3 maanden geleden #75883

• Fonz
  • Fonz's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 57
Zoals LB reeds zei zou je dit boompje best eerst nog een paar jaar (5-10) laten groeien en er ondertussen wat vorm in brengen. Ik zou nog niet beginnen snoeien of aan shari's beginnen denken. Daarvoor is er nog niet genoeg materiaal aan dit plantje.

Waar heb je het gehaald? Bonsaischule?

Chinese jeneverbes 6 jaren 3 maanden geleden #75887

• Dohmen
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Dankjewel voor de reacties er gaat niks gesnoeid worden heb al een plan ervoor gemaakt eerst eens beginnen met draden maar nu nog even niet #uodatevolgt

Chinese jeneverbes 6 jaren 3 maanden geleden #75888

• Dohmen
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Opgepot

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren