Mijn ervaring:
Gewoon water geven tot het onder uit de pot loopt en alle grond goed nat is. Met deze warme dagen zeker 2 keer per dag controleren en liefst uit de heetste zon zetten.
Niet helemaal uit laten drogen zoals ik had gedaan. Had toen maandagochtend rond 10:00 water gegeven en dinsdag middag was hij verschrompeld.
je kunt dit soort voor de warme dagen van nu en de zomer ook in een bak of schaal water zetten.
in de natuur groeien deze bomen in moerassen vandaar de nederlandse benaming moerascypres als ik mij niet vergis.
Ik merk dat het blad van deze boompjes iets begint te verkleuren. Kan dat komen door dat deze volop in de zon staat zo'n 6 uur per dag?
Hij krijgt elke dag een flinke plons water. Dit heb ik als tip hier mee gekregen. En dus denk ik dat het komt door de zon.
Iemand enig idee? Of hoort dit?
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Zou kunnen maar die van mij staat ook volle bak zon en heeft het niet.
Als ik zelf zoiets bij een boom zie ga ik altijd eerst eens goed opzoek naar beestjes zoals luis/dopluis
Daarnaast zijn dit soort "malsai" boompjes vaak opgepot in een vrij compacte grond waarbij het water soms niet doordringt tot in de kern van de kluit
Je kunt proberen om hem even een uurtje met de pot in een bak water te zetten om er zeker van te zijn dat de hele kluit echt vochtig is geworden
Zet hem op een iets meer schaduw rijke plek neer om te kijken of het dan minder word het kan best zijn dat de boom bij de verkoper lang niet zoveel zon kreeg als bij jou nu en dat de boom baat heeft bij een geleidelijkere overgang naar een plek met meer zon?
Ik ben geen expert maar dit zijn mijn gedachtes die voortkomen uit situaties die ik zelf gehad heb bij mijn bomen