Geachte bonsailiefhebbers!
Enkele weken geleden heb ik een mooie acer gekocht en zou hier graag aan willen gaan werken. Nu ben ik zelf een beginneling binnen de bonsai wereld en heb daarom wat vraagjes:
- Eigenlijk wil ik van deze boom de stam eerst wat dikker maken. Nu weet ik dat het beste is om hem dan in de volle grond de zetten, alleen ik woon helaas op een balkon. Wel heb ik een oude houten wijnkist (30x35x10), zou deze geschikt zijn om de boom in te verpotten volgende lente?
- Ik lees wel eens dat ook wanneer je gaat voor stamdikte je de boom nog wel af en toe snoeit. Ik snap eigenlijk niet waarom je dit zou doen? Een meter groen op de bomen is toch gelijk aan 1 cm stam? In mijn ogen zou je dan de boom vol moeten laten groeien zonder aan de boom te snoeien. Ik zou graag horen wat de motivatie is om dit wel te doen.
- Mijn laatste vraag gaat om de uiteindelijke vorm van de boom; de boom heeft nu al een leuke stam met redelijk wat beweging. Ik heb alleen verder geen idee wat mijn uiteindelijke doel is. Mijn vraag hier is dus eigenlijk of hier mensen zijn met een leuk idee tot waar ik deze boom uiteindelijk kan vormen.
Zie bijlage voor foto's van de boom en de kist.
Alvast ontzetten bedankt en hoop nog lang met deze hobby bezig te blijven.