Vandaag een boompje gekregen, maar ik weet niet welke soort het is.
Wel direct verpot want er zat weinig substraat nog in, bijna alles was wortel en kurk droog.
Het enige wat op het kaartje stond, was dat het een buiten “bonsai” was.
Het boompje:
Het blad:
Graag jullie hulp
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Zeer waarschijnlijk een plant uit de myrte famile.
Buitenbonsai, zoals zowat alle planten wensen. Is niet zo winterhard. Ook nu nog beschermen tegen nachtvorst, Zulke bonsai zijn meestal in warmere streken opgekweekt en zijn hier in serres gehouden, zodat ze nog moeten afharden voor koudere temperaturen.
Een Olijf is het zeker niet, ik denk dat Ivan gelijk heeft.
Ik heb inmidddels al gezocht naar Mirte Communis en kom daar een hoop gelijkenissen tegen.
Het is mijn eerste subtropische boom, dus dat wordt komende winter spannend of ik het juiste plekje kan vinden met voldoende licht en een temperatuur tussen de 5 en 10 graden.
Ik denk dat je gelijk hebt Tom.
Het lijkt erg op de voorbeelden die ik vindt bij zoeken op “Syzygium Bonsai”
Inmiddels wat info van de aanschaf; het boompje komt uit een tuincentrum en er is €14,- voor betaald, wat gezien de staat ik een meer dan redelijke prijs vindt.
Ik twijfel nog steeds over de soort.
De hele zomer buiten gestaan en sinds een paar weken staat het boompje vol in de knop.
Is het boompje de weg kwijt of hoort dit bij zijn soort, zo ja welke soort
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken