Ik dacht vorig jaar een boompje in mijn tuin te hebben geïdentificeerd als een Alnus Incana en wilde deze dit jaar marcoteren. Nu verschijnen er dit jaar voor het eerst bloempjes aan... Niet echt typerend voor Alnus soorten.. Iemand enig idee? Lijkt me ineens een fruitboom
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
ik denk ook aan prunus.
bekijk de onder zijde van een blad dichtbij de stengel, zie je daar aan weerszijden kleine bultjes/knopjes? dan is het 100% prunus.
dea schreef : ik denk ook aan prunus.
bekijk de onder zijde van een blad dichtbij de stengel, zie je daar aan weerszijden kleine bultjes/knopjes? dan is het 100% prunus.
Dat zijn de roode buljes waar ik op doelde. Goed zichtbaar opde eerste foto.
www.floravannederland.nl/planten/zoete_kers
Gewone kers. Is waarschijnlijk in je tuin gekomen door een uitgespuwde pit (of door een wat langer traject binnen een vogel).
Variëteiten zijn zelden soortecht. Een zaailing heeft meestal niet de zelfde kwaliteiten als de moederplant. Ik had ooit zo een boom met toch redelijk mooie en goede kersen, maar die moesten echt rijp zijn. De relatief minder kieskeurige vogels waren er vroeger mee weg.