Hallo, toen ik ben verhuisd kreeg ik van mijn nicht een bonsai. Dit vind ik helemaal geweldig maar nu heb ik sinds anderhalve week een probleem en ik snap niet waar het vandaan komt. Ik weet niet precies wat voor een bonsai het is en hij droogt helemaal uit terwijl hij wel genoeg water krijgt. Ik zal een foto toevoegen en ik hoop op goeie tips en hulp waardoor hij weer op leeft. Alvast bedankt!
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Van te veel water geven gaan de wortels rotten, met als gevolg dat het boompje dood gaat, ik zeg niet dat het de reden is, maar het is een mogelijkheid!
kikkertje, als ik het goed zie is het een Carmona en dat is een lastige soort om in leven te houden
hij doet het eigenlijk niet in de huiskamer omdat het daar veel te droog is dus ik ben bang.............
misschien kun je nog proberen om hem weer aan de gang te krijgen door te nevelen maar pas op dat je de grond niet te nat maakt
succes
Bedankt voor de info, ik denk alleen niet dat het de carmona is als ik foto's bekijk. Eerder heb ik maar 1 foto gevonden van de bonsai die ik heb en daarvan zal ik de afbeelding toevoegen. Helaas stond nergens de benaming.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken