Wij hebben hier al ongeveer 10 jaar (of langer) een boompje die langs de zijkant van ons huis groeit. De wortels zitten helaas onder de grond. Ik vermoed dat het een meidoorn is. Er groeien ieder jaar witte bolletjes aan en vorige jaar ook eens opgezocht. Ik heb gekeken en onder de schors is het nog mooi groen. Zou ik dit boompje eventueel door middel van de mos met vershoudfolie methode wortels kunnen laten krijgen op een plaats die boven de grond zit? Ik vind het jammer als mijn broer het boompje zou moeten wegknippen. Het is al zo oud geworden. Maar zit wel op een slechte plaats zo onder de tegels en ons huis waardoor ik natuurlijk niet wil vragen of mijn broer de tegels wil omhoog halen
Deze afbeelding is verborgen voor gasten. Login of registreer om deze te zien.
Meidoorn is zeer geschikt voor bonsai
Je bedoelt marcoteren, ja dat is een mogelijkheid!
Echter is het zo te zien een vrij rechte stam zonder tapsheid niet ideaal start materiaal maar je kunt het proberen doet me denken aan mijn meidoorn vlotje!
Meidoorn is een geschikte soort om tot bonsai
op te kweken en te vormen.
Daarvoor is dan wel geschikt uitgangsmateriaal voor nodig
maar wat er op de foto te zien is komt daarvoor niet in aanmerking.
Misschien met een heel klein stompje dat er een Mame uit te halen is
maar daarvoor is heel wat kennis en ervaring voor nodig.
Lijkt mij op het eerste zicht geen meidoorn te zijn. Ik zie geen doorns en die witte bolletjes waarvan sprake doen me ook niet in die richting denken... ( tenzij je witte bloemetjes zou bedoelen...)
Ik heb even sneeuwbes gegoogled. En deze lijkt er inderdaad sterker op.
Zou dit dan nog bruikbaar materiaal zijn? Het hoeft geen top boom te worden natuurlijk. Vond het gewoon mooi om telkens te zien bloeien.