In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Verwarring Jeneverbes flora 7 jaren 6 dagen geleden #71042

• Leroyk
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben me aan het verdiepen in Jeneverbes Bonsai's. Wat voor mij een raadsel is waarom er op twee verschillende websites iets anders gezegd wordt over de "Jeneverbes / Juniperus procumbens". Bonsai Empire noemt dit volgens mij geen bonsai voor binnen (zowel als buiten) terwijl de andere website dit weer wel zegt... Is er iets wat ik over het hoofd zie of domweg niet begrijp?

Website 1:

Standplaats: Plaats de boom het hele jaar buiten, op een plaats met veel zon. De Jeneverbes zal binnen niet overleven.

- Bonsai Empire

Website 2:

Position: Green mound juniper enjoys a moderate amount of indirect sunlight. This makes it highly suited to indoor cultivation.

- Bonsai Tree Gardener

Is er echt een verschil in de Juniperus flora? Of bedoelen ze specifiek de "Green Mound Juniper"?
Ik ben een beetje verward... Kan iemand mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Leroyk.

Verwarring Jeneverbes flora 7 jaren 6 dagen geleden #71043

• Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 955
Om te beginnen is De ene plaats de andere niet. De engelstalige site die je noemt is een Amerikaanse site. Er is daar sowieso een ander klimaat. Dat is het gevaar van info opzoekem op internet: wat voor de ene situatie wellicht wel kan, werkt voor de andere niet. Hier in west europa zal een Jeneverbes in ieder geval niet blijven leven. En ik betwijjfel wel of die dat in amerika wel zal blijven doen....

Laast bewerkt: Post by Marco buijsman.

Verwarring Jeneverbes flora 7 jaren 6 dagen geleden #71051

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 247

Leroyk schreef :

Position: Green mound juniper enjoys a moderate amount of indirect sunlight. This makes it highly suited to indoor cultivation.

- Bonsai Tree Gardener

Kijk naar wat ze verkopen als bonsai. Dat moet wel een idee geven.

Jeneverbessen horen buiten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BartDeVliegher

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts