Ik heb afgelopen week mijn lariks zaden binnen gekregen. Nu vraag ik me alleen af wat de beste periode is om deze te zaaien. Heb op internet al gezocht maar hier kon ik geen concrete informatie vinden over het hoe en wanneer het best te zaaien en waar ik eventueel rekening mee zou moeten houden. Iemand die deze beginner op weg kan en wil helpen?
Begin maart de zaden 24u in een water leggen. Daarna 30 dagen in een vochtig substraat (sphagnum, potgrond) de koelkast in (koud sratificatie proces, zaden moeten eerste een koude periode doorstaan om het kiemproces op gang te brengen). Begin april zaaien, beschermen tegen vorst.
Nu vallen zaden uit de bomen op de grond. Dus nu zaaien in een bakje. Bescherme tegen muizen buiten zetten. Dan komen ze zodra het er tijd voor is in hey voorjaar vanzelf op. Moeder natuur doet het altijd nog op deze.manier.
leatherback schreef : Nu vallen zaden uit de bomen op de grond. Dus nu zaaien in een bakje. Bescherme tegen muizen buiten zetten. Dan komen ze zodra het er tijd voor is in hey voorjaar vanzelf op. Moeder natuur doet het altijd nog op deze.manier.
Natuurlijk doet moeder natuur het op die manier... Ze heeft helemaal geen koelkast!