Ik zit met een vraag het is heel dom maar ik heb 6 weken geleden mijn ficus boom verpot en ook heb ik wortels gesnoeit buiten! Nu 6 weken later en heel veel bladeren zijn bruin en geel geworden en uitgevallen. nu zijn er wel nog wat groene bladeren over en knopjes van de zomer zijn ook nog steeds gezond ook heb ik van boven naar beneden een krab test uitgevoert alles is nog groen. Om de wortelvoet heen groeien kleine nieuwe wortels. Hoef ik mij nu geen zorgen meer te maken of moet ik mij nog steeds voorbereiden op de dood?. Tips zijn welkom zeer welkom ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Dankje wel voor het snelle antwoord ik plaats af en toe wel een update van de boom mischien wel een foto ik vind hem zelf trouwens een hele mooie nebari hebben maar dat komt nog wel;) de boom op zichzelf is sowieso 1 meter 10 lang dus mischien kan je wel best gelijk hebben!
Paar x per dag
Wat voor grond heb je gebruikt aks nieuw substraat bij verpotten en hoeveel wortels heb je verwijderd bij het verpotten ?
Een foto zou kunnen helpen misschien
Ik vermoed dat de boom waarschijnlijk heel wat wortels kwijt is en er nu niet voldoende heeft om al het blad te voorzien van vocht etc
Je had toch beter een ander substraat gekozen, ideale drainage kan je met potgrond niet bekomen, ik kan het niet goed zien, maar denk dat je boompje dorst heeft.