Hallo, kan iemand me tips geven.
Ik heb gisteren een taxus gekocht in een tuinwinkel.Deze zou ik graag veranderen naar een bonsai. Hoe begin ik hier het best aan? Mag ik nu nog verpotten, snoeien, welk grondmengsel, .....
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Over welk grondmengsel zullen de meningen uiteen lopen in iedergeval een goed water doorlatend substraat die niet te lang nat blijft taxus houd van grond die wat droger is
Verpotten in het voorjaar zorg dat de pot niet te nat de winter in gaat
Kwa styling geen advies omdat ik de foto niet kan zien zoek op het forum eens naar taxus wedstrijd genoeg voorbeelden als inspiratie is ook allemaal gevormd uit tuincentrum bomen
Dus best nu in de pot laten waarin ik hem gekocht heb en op een droge plaats zetten?Snoeien en bedraden mag waarschijnlijk nu wel nog gebeuren? Is de eerste keer dat ik zoiets probeer.. dus kheb nog veel te leren erover
Volgens ik kan zien is het maar een dun boompje.
Als je er nu aan begint zal het geen groot boompje worden als je de verhoudingen wat in evenwicht wilt houden.
Msh kun je deze in volle grond laten groeien en een wat dikker exemplaar zoeken om mee te werken?