Hallo allemaal! Ik ben nieuw op dit forum en zit met mn handen in mn haar om mijn Serissa Foetida, hij bloeit op dit moment prachtig maar sommige blaadjes vergelen en vallen af... Ik heb internet al ondersteboven gekeerd maar er worden steeds verschillende dingen gezegd. Wat kan dit zijn?
Hij staat bij mij in de huiskamer, wordt elke dag besproeid en bewaterd, staat in de vensterbank waar hij tot een uur of 2 zon krijgt( ...als ie schijnt...) wat kan dit zijn jongens? Mijn inspiratie is een beetje op...
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Kan aan een aantal factoren liggen allereerst gaan we kijken naar water gift mischien geef je hem teveel water als dat zo is dan moet je de watergift verminderen check af en toe met je vinger op de grond vochtig is. En het tweede heb jij je bonsai wel voldoende voeding gegeven? . Trouwens prachtige boom!
Bedankt voor uw snelle reactie, ik geef hem elke dag water, ik voel ook of de grond vochtig is, maar er ligt mos op de bodem dus eigenlijk is ie altijd vochtig...wellicht een keertje overslaan?
Toen ik hem drie weken geleden kocht zei de verkoper dat ik hem pas in het voorjaar weer moet bemesten, terwijl ik op internet lees dat bemesting best kan met 0-10-10...ik vind het echt zo lastig dat er verschillende dingen beschreven staan!
Mischien dan toch de water gift een paar dagen overslaan en regel matig kijken of je grond nog vochtig aan voelt als dat niet werkt dan moet je nog een reactie plaatsen mischien kan ik of iemand anders op het forum je helpen:cheer:
Dit heeft niets met watergift te maken, volgens mij. De plant is veel te dicht. Omdat er zoveel takken met blad aan zitten, krijgt de binnenkant van de boom geen licht. Dan gooit de boom het blad af. Dit is een natuurlijk proces. Bladeren hebben nu eenmal niet het eeuwige leven.
Wel zou ik overwegen of je in het voorjaar niet eens drastisch de schaar er in zet. Op dit moment is het nl meer een gesnoeid struikje dan een bonsai.