Hier zijn we weer met een vraag over een kamerplant
Vandaag kwam mijn vriendin thuis met een Gentse Azalea (zo één van de actie: "kom op tegen kanker"). Geweldig dacht ik, het goede doel gesteund en weer een mogelijk interessante plant erbij. Nu is mijn vraag of hier iets mee te doen valt?
Ipv 1 stam heeft deze plant verschillende jonge stammetjes. Zijn dit aparte plantjes of is dit een soort die niet geschikt is voor bonsai?
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Deze worden over het algemeen per 4 in een pot gestopt en verkocht ik heb er ook een aantal zo staan die nog bij mijn opa in huis stonden toen die overleden was
Ik ga ze in het voorjaar scheiden en in de tuin planten maar verwacht er niet teveel van
Voor zover ik weet is deze Azalea(indica) niet winterhard. Voor liangere tijd in de tuin planten is dus geen optie.Temeer dat deze plant zuurminnend is en dus aangepaste grond vraagt. Een ander nadeel is dat de verdikking ervan zeer traag gaat. Men kan er met de juiste verzorging 'bonsai gelijkende vorm aan geven.
Ze staan inderdaad met meerdere stekjes in een pot zodat meen eerder naar een mooi aksentplantje kan streven.
Ivan schreef : Voor zover ik weet is deze Azalea(indica) niet winterhard. Voor liangere tijd in de tuin planten is dus geen optie.Temeer dat deze plant zuurminnend is en dus aangepaste grond vraagt. Een ander nadeel is dat de verdikking ervan zeer traag gaat. Men kan er met de juiste verzorging 'bonsai gelijkende vorm aan geven.
Ze staan inderdaad met meerdere stekjes in een pot zodat meen eerder naar een mooi aksentplantje kan streven.
Ik heb vorig jaar 4 van deze in de tuin geplant in tuin turf en deze leeft na vorige winter nog steeds verdikking gaat idd wel traag heb ik gezien
Ik denk dat er wel leuker materiaal is om als beginner mee aan de slag te gaan.
Zk iets uit waar je wat op kan leren bedraden vormen enz... hier heb je niks aan.