Erm, hoe leg je dat uit. Vanaf de vertakking heb je een 'bolle wortel' die dan omgekeerd taps de grond in loopt, op het dikste punt van de 'bolle wortel'.
Wel een disclamer hea, niet mijn idee/uitvoering:)
BartDeVliegher schreef : Als ik dit weekend eens de tijd vindt, zal ik eens een foto trekken van mijn ficus ginseng. 12 jaar in mijn bezit, het geënte loof is destijds afgestorven door slecht onderhoud, maar als bij wonder stond er plots terug het originele blad op van de stam, heel sterke planten dus. Vorige maand ook nog gewoon overal de toppen uitgeknipt en toen had ik een paar dagen later overal backbudding. Leuk om op te experimenteren, maar inderdaad om van een ginseng een bonsai te maken, zal je nog veel geduld moeten hebben...
Belofte maakt schuld...
Mijn Ficus Ginseng
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Erm, hoe leg je dat uit. Vanaf de vertakking heb je een 'bolle wortel' die dan omgekeerd taps de grond in loopt, op het dikste punt van de 'bolle wortel'.
Wel een disclamer hea, niet mijn idee/uitvoering:)
Wie weet trouwens hoe ze deze vorm erin kweken?
Aha, halverwege de wortel dus....
Hoe ze die dikke wortels met loof kweken Bedoel je??
Hij is wel maar 3 jaar in trainig nu, volledig opnieuw gestart met de opbouw van de takken. Nu eerst diktegroei van de takken en wat frezen aan de top en het reeds dode hout wat verder uitwerken.