In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69597

• Jeffrey wilmink
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo mensen,
Dit is mijn tweede keer op zit forum, ik ben nieuw met deze hobby en zit met heel veel vragen. In het verleden heb ik een ficus gehad voor binnen, zins een half jaar de Chinese iep Ulmus parvifolia bezig en deze boom is vrij makkelijk en kan ik genoeg op vinden op internet. Maar nu heb ik een boompje geformd en gepot, maar weet niet precies welke soort deze is en wat ik het beste kan doen, zoals de boom zo laten en versterken de winter door? In een kleinere pot doen? Bemesten enzovoort? Graag zoek ik mensen die dit met mij willen delen en mij op weg kunnen helpen. Groetjes Jeff

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69598

• Jeffrey wilmink
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik denk zelf dat dit een juniperus Blue star is, is dit gelijk aan juniperus chinensis.?

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69599

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
De juniperus squamata bleu star zou kunnen.
Als je hem dit jaar verpot hebt zou ik hem nu niet in een kleinere pot zetten.

Verder kan ik je niet helpen. Ik heb wel een squamata, maar heb hem nog maar sinds maart ofzo.
Dus moet ik zelf nog het een en ander uitzoeken.

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69600

• Jeffrey wilmink
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Bedankt voor je reactie Tom, mooi dat je dezelfde soort ebt als dit zo is, en als je meer weet hoor ik het graag van je! Gr Jeff

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69601

• BartDeVliegher
  • BartDeVliegher's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 121
Zeker geen chinensis, ik denk ook squamata, of een communis.

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69609

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
Lijkt mij ook squamata
Heb er ook een staan verzorg hem gewoon volgens de richtlijnen van de jeneverbes beschreven hier op de site .

Mijn ervaring is dat het met juiste verzorging stevige groeiers zijn

Veel zon flink bemesten en voldoende water geven (niet continu zeiknat laten staan)

Ik pluk ook continue de dode bruine naalden tussen het loof en van de takken weg is mij verteld dat dit mee zou helpen voor backbudding maar tot nu toe heeft mijn boom dat nog niet gedaan wel heb ik bij maartenpan in de tuin gezien dat die van hem wel backbudden dus het is mogelijk

Oja en handschoentjes is geen overbodige luxe :p

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69610

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

dennisfranx schreef : Ik pluk ook continue de dode bruine naalden tussen het loof en van de takken weg is mij verteld dat dit mee zou helpen voor backbudding maar tot nu toe heeft mijn boom dat nog niet gedaan wel heb ik bij maartenpan in de tuin gezien dat die van hem wel backbudden dus het is mogelijk

Dat backbudden.. Hoe ver terug? Ik krijg het nl alleen maar in de oksel van takjes en eigenlijk dan alleen hele dunne, zeg, onder de 3 mm. Alle oudere takken krijgen geen nieuw loof. Als er iets is wat je kan doen om dat te stimuleren.. Ik heb er ook een die nog wat loof kan gebruiken op een tak.

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69611

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272

leatherback schreef : Dat backbudden.. Hoe ver terug? Ik krijg het nl alleen maar in de oksel van takjes en eigenlijk dan alleen hele dunne, zeg, onder de 3 mm. Alle oudere takken krijgen geen nieuw loof. Als er iets is wat je kan doen om dat te stimuleren.. Ik heb er ook een die nog wat loof kan gebruiken op een tak.

Op oudere takken heb ik al backbudding gezien bij hevige terugsnoei. Op een 3 a 4 jarige tak, maar het meeste kwam inderdaad terug in de oksels van de jongere scheutjes. Het zijn dan ook maar 1 of 2 scheutjes die op het "oudere" deel uitkwamen. En ook niet op de plaats waar ik hoopte... Nu ben ik aan het afwachten of een ent lukt.

Bij itoigawa's merk ik het wel vaker op. Zelf op plaatsen die weinig licht krijgen. Als ze uitkomen zorg ik wel dat ze licht krijgen, anders gebeurd het wel eens dat die afsterven.

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69634

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940

leatherback schreef :

dennisfranx schreef : Ik pluk ook continue de dode bruine naalden tussen het loof en van de takken weg is mij verteld dat dit mee zou helpen voor backbudding maar tot nu toe heeft mijn boom dat nog niet gedaan wel heb ik bij maartenpan in de tuin gezien dat die van hem wel backbudden dus het is mogelijk

Dat backbudden.. Hoe ver terug? Ik krijg het nl alleen maar in de oksel van takjes en eigenlijk dan alleen hele dunne, zeg, onder de 3 mm. Alle oudere takken krijgen geen nieuw loof. Als er iets is wat je kan doen om dat te stimuleren.. Ik heb er ook een die nog wat loof kan gebruiken op een tak.

Misschien kan maarten eens een foto maken van die bomen van hem zal eens vragen of hij dat wilt en kan vertellen wat hij met die bomen heeft gedaan of zelf een idee heeft hoe het zou kunnen komen

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69636

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Goed idee, dennis.
Kben ook wel benieuwd.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren
Cron Job Starts