In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69597

• Jeffrey wilmink
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo mensen,
Dit is mijn tweede keer op zit forum, ik ben nieuw met deze hobby en zit met heel veel vragen. In het verleden heb ik een ficus gehad voor binnen, zins een half jaar de Chinese iep Ulmus parvifolia bezig en deze boom is vrij makkelijk en kan ik genoeg op vinden op internet. Maar nu heb ik een boompje geformd en gepot, maar weet niet precies welke soort deze is en wat ik het beste kan doen, zoals de boom zo laten en versterken de winter door? In een kleinere pot doen? Bemesten enzovoort? Graag zoek ik mensen die dit met mij willen delen en mij op weg kunnen helpen. Groetjes Jeff

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69598

• Jeffrey wilmink
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik denk zelf dat dit een juniperus Blue star is, is dit gelijk aan juniperus chinensis.?

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69599

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
De juniperus squamata bleu star zou kunnen.
Als je hem dit jaar verpot hebt zou ik hem nu niet in een kleinere pot zetten.

Verder kan ik je niet helpen. Ik heb wel een squamata, maar heb hem nog maar sinds maart ofzo.
Dus moet ik zelf nog het een en ander uitzoeken.

Bonsai geschikt? 7 jaren 2 maanden geleden #69600

• Jeffrey wilmink
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1