Ik heb een vraag.
Ik heb enkele dagen geleden een Japanse Esdoorn gekocht in een tuincentrum. Om precies te zijn de 'Going Green'. Ik zag er meerdere in het tuincentrum staan en allemaal hadden ze dezelfde verkleuring in de puntjes van de bladeren. Eerst dacht ik dat het zo zou moeten horen, en om eerlijk te zijn staat het best leuk als je er op een afstandje naar kijkt.
Als ik echter afbeeldingen van deze esdoorn opzoek op het internet, hebben ze geen van alle die lichte verkleuringen. Verder is het moeilijk googlen, want je komt vooral uit bij bedrijven die deze esdoorn verkopen.
Nu lees ik wel dit artikel op het forum:
www.bonsaiempire.nl/forum/48-help/10923-...blad-punten-bij-acer
Hoewel mijn bladpunten niet bruin zijn vraag ik mij wel af of er iets vergelijkbaars aan de hand is met mijn esdoorn zodat ik er iets aan kan doen.
Aanvullende info,
- Esdoorn in deze staat gekocht
- Pot + potgrond waar de esdoorn initieel in zat was kurkdroog
- Direct in zijn geheel (dus met oude potgrond) overgepot in een grote emmer met een mix van akadama, lavasteen en een beetje potgrond (40 - 40 - 20)
- Veel water gegeven
- Lekker mosje op het oppervlak gelegd
- Vernevel de afgelopen 3 dagen in de avond wat water op de bladeren en het mos
- Wat bonsai mestkorrels in de bodem gedaan
- Krijgt wel wat wind, maar staat redelijk beschut
- Afgelopen dagen wel zo nu en dan een zonnetje gehad, maar niet dat die vol gas in de zon staat te bakken
Volgens mij doe ik alles wel goed zown beetje en als ik naar de esdoorn kijk staat deze er gezond en prima bij (voor zover ik dat kan inschatten).
Wie zou mij wellicht kunnen vertellen of, en zoja wat er aan de hand is en wat ik zou moeten doen om het weer goed te krijgen.
Input wordt zeer gewaardeerd
Groet,
Michael