In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Even voorstellen. 7 jaren 3 maanden geleden #69025

• Gideon
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemiddag,

Ik ben Gideon en wil graag 1 van mijn Acacia burkei baby boompjes een bonsai vormen. De plantjes zijn nu 2 weken oud, ongeveer 8 cm.

Gelezen had ik dat je de zaden in je eigengemengde bonsai potgrond moet stoppen. Nu heb ik de zaden in universeel potgrond laten ontkiemen en groeien. Ik vraag mij af wanneer ik mijn baby boompje in bonsai potgrond moet verpotten. Of moest dit gelijk al aan het begin? Sorry ik ben zeer onervaren en heb allerlei vragen.

Groetjes,

Gideon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Even voorstellen. 7 jaren 3 maanden geleden #69027

• Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 416
Welkom op het forum.
Bonsai beginnen met een boom uit een totaal ander klimaat is geen gemakkelijke opdracht. Lees bovenaan de bladzijde de info over bonsai in het algemeen.
Zoek ook via Google de bonsai info die je vindt over je boomsoort. (Acacia burkei bonsai). Zoals:
www.bonsai-made-easy.com/acacia-bonsai.html
Zuid-Afrika heeft een goed ontwikkelde bonsai cultuur. Zoals dikwijls vindt je daar ook op een bonsai site links naar andere bronnen. Zo kom je een eind op weg.
Je bomen moeten eerst goed groeien, wat kan in een (niet te) ruime pot. Zoek ook de Ph voorkeur van je boom. En kies dan zo nodig de iets zuurdere "azalea potgrond" Over substraat in het algemeen lopen nu topics op het forum. Met de zoekfunctie vindt je heel veel info. Let wel op het bos en de bomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Ivan.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts