Beste boomliefhebbers,
We hebben een nieuw huis en hierin zit ook een binnentuin.
Deze tuin zit in een buitenhoek van de woonkamer en heeft aan twee zijde glas van plafond tot de vloer, de andere twee zijden zijn naar de woonkamer open. De tuin is 1m bij 1m, een goeie vierkante meter dus
De fundering van de buitenmuren liggen erom heen en er zit dus geen bodem in. Inmiddels heb ik hem al leeg geschept tot op een meter diep.
In dit gat willen we graag een boom (bonsai) zetten die ook naar boven toe de ruimte goed vult. de vorige bewoners hadden er wat vetplantjes in staan maar dat was toch wat iellig
Zelf heb ik me al bedacht dat het wellicht slimmer is de boom in een boombak te zetten die vervolgens in het gat verdwijnt, bovenop werk ik het dan af met een rooster bedekt met stenen. Nu lijkt een vijg ons erg mooi. maar we hebben niet echt verstand van wat wel en niet kan of verstandig is. Ik heb voorheen ook vijgenbomen gehad maar die stonden buiten in de volle grond. één voordeel zou zijn dat deze zonder bestuiving toch vruchten draagt, iets wat wel leuk lijkt omdat hij toch binnen staat.
wellicht wordt het met de plaatjes wat duidelijker.
Alle info is welkom, ook alle valkuilen waar we op moeten letten.
Met vriendelijk groet Sjuul