Hallo iedereen,
Ik ben Tjen 28 lentes jong. Heb altijd al interresse gehad in natuur en bonsaibomen mooi gevonden. Nu ben ik vorige zomer begonnen met 4 planten in een poging er zelf te maken. Ik kon er ook in de winkel gaan halen maar dat vind ik minder interresant. Door er zelf te maken en er mee bezig te zijn haal ik er voor mezelf meer voldoening uit. Zo gezegd zo gedaan.
Op de tweede foto zie je de stand van zaken bijna 1 jaar later. Qua snoeien en bedraden ben ik nog een leek maar al doende leert men.
Treurwilg vind ik een zeer mooie boom en vandaar wou ik hier ook graag bonsaibomen van maken. Op foto 3 zie je enkele pogingen. Blijkbaar schiet wilg goed uit en kan je deze zo in de grond steken. Neem de proef op de som en heb verschillende formaten genomen, hopelijk slaan ze aan. Heb ze gewoon vanonder schijn afgesneden en in de grond gezet. Ze staan wat koeler in de schaduw en grond word dagelijks goed bewaterd.
Mocht je tips hebben voor een beginner zoals mij zeker welkom verder zoek ik het forum wat af voor informatie.
Alvst bedenkt,
Grts tjen