Hallo,
Ik heb van mijn schoonmoeder een bonsai boompje cadeau gekregen omdat ze wist dat ik er graag eentje wilde hebben.
Nu is dit helemaal nieuw voor me, en na een beetje te hebben gelezen over de hele 'bonsai-hobby' lijkt me het erg leuk!
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Nu heb ik natuurlijk wel een aantal vragen en hoop dat jullie daar mij zo goed mogelijk kunnen helpen. Voor de duidelijkheid heb ik 2 foto's toegevoegd.
1. Weet iemand wat voor soort/type boompje dit is? Ik kreeg hem namelijk in cadeau verpakking dus er zat geen kaartje meer op.
2. Ik wil hem graag vormen zodat het een sierlijk bonsaiboompje wordt. Ik zat te denken aan zo'n soort "S-vorm", mochten jullie andere suggesties hebben bij dit boompje hoor ik dat graag!
3. Om hem te vormen moet er natuurlijk het een en ander gesnoeid worden. Waar kan ik het beste beginnen? Zou iemand misschien op de foto een voorbeeld kunnen geven? Ik heb de volgende 2 schaartjes online gekocht.
4. Voor het vormen is bonsaidraad nodig. Is hier ook een goedkoop alternatief voor? Of moet het echt "bonsai draad" zijn.
5. Op de foto is te zien dat de wortels "boven" de grond groeien. Is dit een probleem? Zoja hoe kan ik dit het beste oplossen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, heb er erg veel zin in om hiermee bezig te gaan!
Groeten, Clock.