In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Kan mijn boompje nog gered worden? 7 jaren 6 maanden geleden #67278

• SanneRossel
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0

Hoi!

Sinds een halfjaartje hebben wij dit mooie boompje (geloof me, hij was voorheen erg mooi :) ) Volgens mij een Carmona. Hij heeft het sindsdien erg goed gedaan, maar ineens zijn 2 weken geleden de bladeren gaan hangen en zijn die witte stippen op het blad gekomen. De bladeren vallen er nog niet af. We hebben niks veranderd in de verzorging. Iedere week wordt hij even ondergedompeld en de grond staat nooit te droog. Wst me wel opviel is dat ja het onderdompelen het water wat eruit loopt bruinig is in plaats van helder.. Kan ons boompje nog gered worden? Hoop dat jullie ons verder kunnen helpen!!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by SanneRossel. Reden: Foto toevoegen

Kan mijn boompje nog gered worden? 7 jaren 6 maanden geleden #67288

• Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 416
Het is niet gemakkelijk hier een goed antwoord op te geven.
Gezien er geen reactie komt toch een poging.
Ofwel heeft de boom zeer erg droog gestaan voor je weer dompelde. Dat moet je dan toch gezien hebben en dus weten.

Ofwel is er wortelrot door te nat te staan. Het bruine uitdrupvocht wijst in die richting. Dompelen maakt de wortelkluit erg nat, zeker als de ootspronkelijke grond er nog is of vervangen door potgrond. Je kan dan proberen door een noodverpotting in een zeer luchtig substraat de boom nog te redden, maar ik vrees dat dat niet meer lukt.
Omdat een boom, nadat de bladeren vielen, toch opnieuw uitschiet heb je best nog wat geduld.
Lees bovenaan onder boomsoorten meer over de boom en de verzorging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Ivan.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren