Bonsai verkopers noemen dit Pre-bonsai omdat je je flink kunt uitleven op zo'n setje. Overpotten, takken verwijderen en hierdoor model erin brengen, bedraden etc etc.
Maar eigenlijk zijn zo'n beetje alle bonsai's welke je koopt voor lage bedragen Pre-bonsai. Sommige al wat verder voorgevormd maar dat blijft een ongoing proces omdat alleen jij weet welk eindbeeld je met een boompje voor ogen hebt.
Ik ben ook pas sinds een paar maandjes bezig en laat je als voorbeeld iets zien wat ik als starter en tevens pre-bonsai beschouw. Waarom? Omdat het boompje nog lang niet af is, er nog jaaaaaaren overheen gaan voordat het een beetje op een bonsai lijkt maar het is een makkelijk boompje (starter) en er is genoeg aan te doen. Ik zal zo ook een topic openen om om hulp te vragen voor dit boompje, wellicht leuk voor je om te volgen.
Dit boompje is overigens een Morus (Moerbei) en heb ik voor 3 tientjes gekocht 2 maanden terug bij Iwan Roos te Schoonhoven.
Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Ik ben het met Tom eens, een loofboom is wellicht een makkelijker keus om te beginnen. Leer eerst eens het verzorgen van een Bonsai en genieten van de seizoenen en lees ondertussen een paar boeken of dit soort fora. En lees vooral de tips van de experts, neem goedwillende pre-amateurs als mij niet te serieus, we slaan de plank nog wel eens mis in ons enthousiasme.
Succes met je aankoop en met een hele leuke hobby!