Jaaaaaa!
Mijn pakket is binnen!
Na 2 weken lezen hier op het forum, struinen tussen vergeten spullen in de garage, tuinbonen en tomaten zaaien, zoeken in de achtertuin naar zaailingen en zielige planten vinden en oplappen heb ik een bestelling geplaatst in de webshop.
Een zelf samengesteld startpakket, met verschillende soorten grond / substraat om met eigen ogen (en handen
) te kunnen zien, draad om het verschil met gewoon ijzerdraad te gaan voelen, een boek over bonsai, en een setje van 3 boompjes...
De grap was dat er 3 verschillende boompjes zouden komen, maar het was niet bekend welke soorten het zouden zijn...
Gisteren kwam al een gedeelte van de grond in een loeizwaar pakket, vanmiddag is de rest bezorgd, ook de boompjes.
Ik was aan het werk, en toen ik zonet rond middernacht na mijn late dienst thuis kwam stonden ze op me te wachten, en ik werd er zo blij van!
Ik ga ze morgen verder uitpakken, ben nu te moe en waarschijnlijk te ongeduldig en te lomp, maar ik heb ze wel even goed bekeken om te zien of ik alvast kon ontdekken welke soorten ik nu heb, en ik denk een zelkova en een liguster te hebben herkend, de derde heeft heel veel kleine blaadjes en kwam me niet direct bekend voor...
Morgen een uitgebreider onderzoek, en dan zal ik ook wat plaatjes delen, maar ik ben er zo blij mee dat ik het niet kon laten even een bericht te plaatsen!
Welterusten allemaal.