Ik heb nu ongeveer een twee weken de Bonsaiboom die te zien is op het plaatje. Misschien zie je dat er al best veel blaadjes geel zijn en uitvallen. Staat mijn boom niet op de goede plek of geef ik hem te weinig water? De grond is nooit echt droog en anders krijgt hij meteen water. Weet een van jullie wat ik kan doen hiertegen? Ik vind mijn boompje echt heel leuk en ik zou het zonde vinden als jij dood gaat. Hij staat op mijn slaapkamer met genoeg licht maar geen fel zonlicht
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Wat voor boompje is het, voor zover ik op de foto Kan zien, lijkt de grond toch droog... Mischien eens dompelen?
Wat is Genoeg licht? Aan het raam, iets je van het raam, raam op het zuiden, noorden?
Ik zou de gele blaadjes al wegplukken
Ik weet niet goed wat voor boompje het is, maar ik zal hem in de huiskamer voor het raam zetten en vanmiddag een dompelbad geven. Er staan op de site zoveel boompjes die erop lijken. Heel erg bedankt voor het advies in elk geval
Dat is het inderdaad ja, heb het opgezocht en deze komt perfect overeen met mijn boom. Heeft u of misschien meerdere personen die dit lezen dan nog een oplossing voor mijn blaadjes probleem?
Ik dacht ook sagaretia.
Het lijken er niet veel dat geel worden.
De mijne verliest ook soms blaadjes, hij heeft vorig jaar na ferme snoei bijna al zijn blad verloren.
Ik zou nog niet panikeren, gewoon afwachten en buiten zetten.
De mijne heeft bijna heel de winter buiten gestaan.