Morgen of overmorgen krijg ik wat spulletjes binnen om de luchtvochtigheid binnen te kunnen meten en evt iets te verhogen indien gewenst. Maar tegelijkertijd ben ik alvast aan het denken wat te doen wanneer mijn duidelijk luchtvochtig te laag blijkt te zijn.
Optie 1, en de makkelijkste, is om te proberen dit te verhogen via de welbekende verwarmingsbakjes welke je met water vult.
Optie 2,een wat duurdere maar wellicht wel betere optie is om een luchtbevochtiger te kopen. Deze variëren in prijs van 40 tot een paar honderden euro's. Aangezien deze apparaten ook andere nuttige functies hebben is dit wellicht een betere optie, mits er een meter inzit welke automatisch de waardes in huis meet en aangaat wanneer dit nodig is.
Heeft een van jullie met bovenstaande ervaring?
Daarnaast, zijn er hier ook hobbyisten welke jonge (sub)tropische binnen bonsai in een bijvoorbeeld binnenkasje of groeibak met bijbehorend licht zetten? IKEA heeft bijvoorbeeld van dit soort kastjes maar er zullen er vast meer op de markt zijn. En ikben benieuwd of dit kan helpen om in een wat tochtige ruimte toch Bonsai neer te kunnen zetten. (voorbeeldje
www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40257593/
).