Hallo allen,
Na een lange tijd stiekem meelezen op dit forum nadat ik vorig jaar een chinese iep had gekocht in het tuincentrum heb ik mij eindelijk aangemeld om "mee te doen" op het forum. Ik weet inmiddels dat de chinese iep eigenlijk neit bonsai mag heten maar wat weet het tuincentrum er van
.
De planning was om aan het eind van deze winter om 2 á 3 planten te kopen om in de volle grond te zetten en kijken/leren wat er gebeurd. In de tussentijd 1 pre-bonsai aanschaffen om de drang toch iets te stillen, ik was op zoek naar een eik.
Vandaag liep ik door het tuincentrum en kwam ik deze plant tegen voor € 6. Het leek mij een redelijke stam (ik schat 6-8 cm), niet geent en voor die paar euros kun je nog wel de mist in gaan ter leer en vermaak
.
Nu heb ik enkel wel wat vragen.
De plant wil ik overpotten in een container (31 cm breed en 45 hoog), dit om de plant nog iets groter te maken. Trainen noemen ze dat? Moet ik de naar beneden groeiende wortels nu snoeien of gewoon de plant verpotten? Kan ik na het verpotten ook snoeien of wacht ik hier nog even mee?
Meer fotos is natuurlijk mogenlijk.
Alvast bedankt!