Ik zou volgend jaar een afdak met een net willen bouwen voor mijn boompjes die zowel in de zomer en de winter gebruikt zou kunnen worden zodat ik er niet teveel weg en weer moet gaan sleuren en ze te beschermen tegen katten, vogels, hagel, te veel regen, storm, te felle zon, ....
Het zou gemaakt worden met doorzichtige dakpanelen (poltheraan of acryl?) en met panelen om dicht te schuiven bij storm of aanhoudende vorst. En dan een net van boven tot beneden.
Foto van de ruimte.
Ik zou een 6tal meter voor het tuinhuis willen uitkomen om te beginnen (wie weet bouw ik later nog bij
)en een meter of 3,4 breed.
Het dak van het tuinhuis zou ik willen draaien om zo het tuinhuis erbij te betrekken en te gebruiken om mijn materiaal, potten, substraat,...te zetten en msh een werkbankje te maken.
Ook de 2 meter achter het tuinhuis zou ik willen overdekken om mijn zaailingen te zetten.
Is er iemand die mij nog wat bijkomende tips zou kunnen geven over wat mijn afdak zou moeten aan voldoen om zowel in de zomer en de winter gebruikt te worden en ik weinig tot geen problemen zou krijgen met de groei van mijn bomen?
Met wat moet ik allemaal rekening houden volgens jullie?